Her er 6 tips for å bli ekspert i å bruke Hangout Meet fra hjemmekontoret.
Mange sitter i disse dager og jobber på hjemmekontor. For mange er dette en helt ny arbeidshverdag, og kanskje litt uvant. Vi har samlet sammen våre beste tips for hvordan du kan bruke Hangout Meet fra Google på hjemmekontoret, slik at du kan jobbe som en pro!
Er man mange i et videomøte på Hangout Meet er det lurt å mute de som ikke skal si noe eller som ikke presenterer. Lyd av kaffemaskin, hunder som bjeffer i bakgrunnen og harking fra andre deltakere kan fort oppleves som støy og gir unødvendig distraksjon i møtet. Er du arrangør av møtet, så har du også muligheten til å skru av lyden til de andre møtedeltakerne.
Bruker du G Suite i dag, så er det mye hyggeligere med et raskt videomøte enn en telefonsamtale. Gjør dette til en vane, så blir terskelen for å holde videomøter mye lavere. Så istedet for å ta morgenmøtet på telefon, lag en kort Meet med kollegaene dine for å gi status til hverandre over en kopp kaffe.
Å skulle vise en presentasjon eller dele skjerm er kjempelett å gjøre i Hangout Meet. Et godt tips er å være sikker på at du kun deler det du har tenkt til. Det er kanskje ikke så smart å vise e-posten din eller dele alt på PCen din til hele møtet.
Som mennesker forteller vi ikke bare ting med ord, men ansiktsuttrykk og kroppsspråk er også viktige faktorer for å skulle se hva responsen er. Du kan enkelt endre innstillingene på videomøtet, slik at du ser alle ansiktene til deltakerne.
Spørsmål eller tilbakemeldinger kan lett stilles i chatten, slik alle kan delta i møtet, men uten at alle snakker i munnen på hverandre.
Som følge av utbruddet av Covid-19 så har Google åpnet for avanserte funksjoner for alle G Suite-abonnenter frem til 1.juli 2020. Dette betyr at blant annet at du kan ta opp møter og lagre på Google Disk. Om du ønsker å dele møtet med andre kollegaer så gjøres dette lett på 1-2-3.
Vi i AYR holder daglige webinarer om G Suite i den kommende perioden - klikk her for å melde deg på.