Siden Google Workspace ble lansert i oktober 2020, har det kommet hundrevis av nye funksjoner for å sørge for sikkert samarbeid fra hvor som helst, mer enn 300 bare i 2022. Dette er oppdateringer som umiddelbart gjøres tilgjengelig for Google Workspace brukere og sørger for sikkerhet, brukervennlighet og effektive verktøy en bedrift krever.
16. februar annonserte Google Workspace prisoppdateringer og utvidet bindingsmuligheter for å gi brukere flere valg.
Her finner du informasjon direkte fra Google om prisoppdateringene
Nedenfor vil du se de nye prisene for de ulike pakkene.
For Google Enterprise priser, ta kontakt med vår salgsavdeling
Det er nå mulig med en årsavtale for alle Google Workspace pakker. Årsplaner er perfekte for bedrifter som ønsker å forplikte seg til en langsiktig avtale også for Google Workspace starter pakken
For å reflektere verdien som er lagt til for pakken, inkludert industriledende sikkerhetskontroller og administrative funksjoner, øker prisen for Google Workspace Enterprise Standard.
Det er ingen forandring for de andre Enterprise pakkene.
For å sørge for tilstrekkelig tid, vil de nye prisene lasneres fra og med april i år 2023 og ut 2024. Avhengig av faktorer som brukerlisenser, gjeldende kontraktsvilkår og betalingsplan.
Priser for eksisterende Google Workspace-abonnementer med 10 eller færre brukerlisenser vil for eksempel ikke endres før januar 2024.
Kunder vil motta en varsle via Google Workspace Admin Console minst 30 dager før prisendringene trer i kraft og hjelp til å foreta handlinger for disse endringene.
Det vil også bli justeringer i forhold til valuta, som evalueres kontinuerlig etter kurser for USD. Kunder vil bli informert om justeringer forekommer på forhånd.