Google Workspace FAQ

Vanlige spørsmål om Google Workspace

Hvilke programmer er inkludert i Google Workspace?

Alle disse appene er inkludert i Google Workspace:
- Gmail
- Google Disk
- Google dokumenter, regneark, presentasjoner og forms
- Google sites
- Google Kalender
- Google Hangouts Meet og Chat
- Google Keep
- Google Groups

Kan man ikke kjøpe Google Workspace direkte fra Google?

Jo, man kan selvsagt kjøpe Google Workspace direkte fra Google om man har nok kompetanse i bedriften til å sette opp og drifte Google Workspace selv. Google ønsker at man kjøper Google Workspace fra Partnere, slik at man kan bli fulgt opp av sin lokale partner både når man har spørsmål eller trenger bistand.

Prisen er den samme både om man handler direkte fra Google, men i tillegg tilbyr vi i AYR supportavtaler, slik at du kan få hjelp når du trenger det.

Holder dere kurs på de ulike programmene?

Ja, vi holder kurs både for nykommere og videregående kurs både i Google Workspace, dokumenter, presentasjoner og regneark. Vi har svært god erfaring med å holde kurs, og har hatt ansvaret for all Google Workspace-kursing hos noen av landets største mediekonsern.

Les mer om våre kurs her.

Hvor mye koster Google Workspace?

Google Workspace har fire pakker: Starter, Standard, Business Plus og Enterprise.

- Starter inkluderer 30 GB lagring per bruker og koster 59 NOK /bruker/måned.
- Standard inkluderer 2 TB lagring per bruker og koster 118 NOK /bruker/måned.
- Business Plus inkluderer 5 TB lagring per bruker og utvidet kontroll for sikkerhet og koster 117 NOK /bruker/måned.
- Enterprise inkluderer ubegrenset lagring og avansert kontroll for sikkerhet. Ta kontakt med oss for informasjon om priser

Hvordan bestiller jeg Google Workspace fra dere?

Send oss en e-post på kontoret@ayr.no eller ring oss +47 459 69 999.

For å opprette dere som kunde trenger vi svar på følgende spørsmål:
- Organisasjonsnummer
- Navn og adresse på bedriften
- Domenet til bedriften
- Hvilken utgave av Google Workspace; basic, business eller enterprise?
- Kontaktperson i bedriften med e-post og telefonnummer

Hva koster det å konfigurere og overføre ekisterende data til Google Workspace?

Det er noe som vil variere fra bedrift til bedrift, og vi ber derfor om at du tar kontakt, slik at vi kan gi et prisoverslag til din bedrift. Men som eksperter på Google, så vil det ta kortere tid og være mindre trøbbel for oss å ta på oss jobben, enn å måtte gjøre det selv.

Kan du hjelpe meg med Google Workspace NÅ?

Er du eksisterende kunde, så er det bare å ringe oss på +47 459 69 999 mandag til fredag mellom 8.00 og 16.00 eller sende oss en e-post på support@ayr.no.

Om du ikke er en eksisterende bedriftskunde, så kan vi hjelpe deg også. Da må vi opprette deg som kunde, ring oss så ordner vi det raskt og kan bistå deg med det du lurer på.

Jeg har Microsoft og liker ikke forandringer.

Det er vel egentlig ingen som med hånden på hjertet kan si at de elsker forandringer. 

Noen unnskyldninger for å ikke gjøre endringer er:
- Det funker jo som det skal, og jeg er forsåvidt fornøyd.
- Jeg har ikke tid til å ta stilling til dette nå.
- Det kommer til å være motstand mot endringer blant de ansatte.
- Jeg er redd for at det ikke skal bli vellykket.
- Jeg kjenner ikke produktet og forstår ikke hvordan det vil fungere hos oss.
- Jeg vet det er en god idè, men det er ikke min idè, så da vil jeg ikke.

Alle disse unnskyldningene kan være begrunnet - spørsmålet vi vil at du skal stille deg selv er; om G Suite kan være med på å gi deg en mer effektiv arbeidshverdag med bedre kommunikasjon, er det da ikke verdt alle disse unnskyldningene?

Jeg har lyst å lære med om Google Workspace, kan dere hjelpe?

Absolutt! Vi holder kurs i Google Workspace, og kan sette opp en egen onboardingsplan for bedriften om du ønsker det. I tillegg inviterer vi alle våre kunder på faglige frokostmøter, hvor vi gir konkrete tips som du kan bruke i arbeidshverdagen.

Google Cloud Partner logo