Møt vår kunde - 5 kjappe med Henchmann & Goon

Anita Jordanger
May 8, 2022

De lager prisvinnende dataspill i Vestlandets hovedstad, og bruker spill til å ta tak i store universelle temaer, som vennskap og det å stå på egne bein. Møt vår kunde - Henchmann & Goon.


1. Hvem er dere i Henchman & Goon - og hva jobber dere med?

Vi er 4 mennesker som lager dataspill sammen - Yngvill, Henrik, Morten og Steffen. I tillegg jobber vi med en del samarbeidspartnere, slik som komponisten Austin Wintory, lyddesigner Oda Tilset og flere.

2. Dere står blant annet bak det prisvinnende spillet “Pode”, hva er det med spillutvikling som dere synes er gøy?

Når vi laget Pode ville vi gi foreldre et spill de kunne spille sammen med sine barn, eller som partnere kunne spille sammen, hjemme i sofaen eller ved PCen. Vi ville lage noe fylt med positive insentiver - noe som oppfordret folk til å samarbeide og viste de hvordan ulike evner og forutsetninger kan komplementere hverandre og danne grunnlaget for vennskap.

Sjekk ut det prisvinnende spillet Pode her

3. Hvorfor gleder du deg til å gå på jobb mandag morgen kl 08.00?

Akkurat nå jobber vi på vårt neste spill, Havspeilet, og er godt inne i prosessen med å forme verden og opplevelsen av å bevege seg gjennom narrativet. Prosessen med finne og løse opp i de mange utfordringene som oppstår underveis er en stor del av det vi ser frem tid fra dag til dag - muligheten til å jobbe på et spill som tar tak i universelle menneskelige utfordringer, slik som tap og det å lære seg å stå på egne ben.

4. Hvordan bruker dere Google Workspace i arbeidshverdagen?

Vi bruker Drive til å jobbe på design-dokumenter sammen - for å beskrive forskjellige deler av spillet på et sentralt sted der alle har tilgang. Samtidig bruker vi Calendar til å planlegge fasene av utviklingen og holde oversikt over interne milepæler og samlinger, samt eksterne forpliktelser slik som møter med interessert investorer og utgivere.

5. Hva er deres beste Google Workspace-tips? 

Vi selger våre produkter i digitale storefronts slik som Steam, Nintendo og Playstation store. Pressen kan be om oss "koder" som lar de laste ned spillene for å anmelde de, gratis. Vi hadde store problemer med spam fra bots som forsøkte å lure til seg slike koder (antageligvis for å selge videre). For å fikse problemet så vi etter likheter mellom disse e-postene og satte opp et sett med filter i Gmail som nå styrer så godt som alle disse henvendelsene rett i spam-folderen.

Vil du vite mer om Google Workspace - send oss en e-post på salg@ayr.no
div align="left"